Tanmenet az Isten szeret engem! című, 5-7 éves gyermekek hitre neveléséhez készült munkafüzet+melléklethez
Az alábbi tanmenet az Isten szeret engem! Munkafüzet 5 – 7 éves gyerekek hitre neveléséhez című munkafüzet+ melléklethez készült. A Munkafüzethez és mellékletéhez Tanári kézikönyv és a mintegy száz színes képet tartalmazó Szemléltető csomag tartozik.
A tanmenet témakörökre osztva mutatja be az év anyagát. Minden témakörön belül megtalálható az adott témakör fő kateketikai célkitűzése, azok a nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák, amik a tárgyalt anyagrészhez kapcsolódnak. Ezeket követi táblázatba szedve az egyes leckék felsorolása. A táblázat az óra címét, tartalmát, fókuszát, a tanulói tevékenységeket, szükséges eszközöket és esetenként az órához szükséges megjegyzést tartalmazza.
Tanmenet letöltése
- Áttekintő táblázat
Órakeret:36
Bevezető órák | 1 óra |
Teremtés témakör | 5 óra |
Szentek, Mindenszentek, Halottak Napja | 4 óra |
Karácsonyi ünnepkör | 6 óra |
Jézus az emberek között | 6 óra |
Húsvéti ünnepkör | 7 óra |
Életünk az Egyházban | 3 óra |
Összefoglalás | 4 óra |
- Témakörök
- Teremtés
Kateketikai célok
Fedezze fel a gyermek, hogy élete Isten ajándéka. Isten szerető gondoskodása veszi őt körül családján, környezetének tagjain és a teremtett világon keresztül. Örömmel fedezze fel a teremtett világ csodáit, saját képességeit, adományait, amikkel Isten bőkezűen megajándékozta.
Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák
- Az Isten iránti hála és bizalom felkeltése, megerősítése a gondoskodás megtapasztalásáért az embereken és a teremtett világon keresztül.
- Isten iránti csodálat és bizalom erősítése a teremtett világ célszerűségéért, szépségéért, jóságáért.
- A tisztelet és szeretet erősítése azon személyek felé, akik a gyermeket szeretetükkel és gondoskodásukkal veszik körül.
- A gyermek helyes énképének alakítása.
o értékesség tudatának erősítése azáltal, hogy önmagát
- mint Isten képmását ismeri meg,
- akinek boldogságáért Isten ezt a világot teremtette
- s aki képes ezt a szeretetet viszonozni is
- akinek képességei, tehetségei ajándékká válnak mások számára
o felelősségérzetének erősítése, azáltal, hogy tudatosítjuk
- képességei használatában, döntéseiben felelősséggel bír: képességei arra szolgálnak, hogy idővel minél önállóbban döntsön a jó mellett
- Isten részt adott neki is a világ iránti felelősségből à környezettudatos életmódra nevelés
- Társai felé az elfogadás, tisztelet erősítése mint olyanok felé, akik Istennek hasonlóképp kedves gyermekei.
- Az öröm erősítése Isten szeretetének, önmaga értékének, az őt körülvevő személyek gondoskodásának egyre jobb megértésén keresztül.
- A fentieknek megfelelő életvitelre való nevelés: a szeretet, bizalom, öröm és tisztelet kifejezése Isten, szülei, társai és környezete iránt, életkorának megfelelő formában.
Témák, tartalmak
- Minden létező forrása, teremtő atyja Isten
- Minden jó Istentől származik
- Isten mindent szeretetből teremtett, azért, hogy éljen
- Isten boldogságra teremtett bennünket, mert szeret minket
- Isten gondoskodik rólunk
- Isten nekünk, embereknek adta a világot – ez ajándék és felelősség is egyben
- Képességeinket arra kaptuk, hogy jót tegyünk velük
- Isten munkatársainak hív minket I. –Az emberi munka értéke
- Isten munkatársainak hív minket II. – Éljünk szeretetben!
- Mivel minden ember Isten teremtménye, testvérei vagyunk egymásnak – nemzettől, kultúrától, különféle adottságainktól függetlenül
Lecke címe | Tartalom, célok | Fókusz | Tanulói tevékenységek | Eszközök | Megjegyzés | |
1. | A MENNYEI ATYA CSALÁDJÁ-HOZ TARTOZUNK (1. lecke) | Ismerkedés egymással, a tantárggyal, Isten nagy családja fogalmának bevezetése | – Kapcsolat-építés, tájékozódás: rátekintés az évre, munka-eszközök megismerése,keretek, szabályok lefektetése – Isten mint Atya | Beszélgetés, énektanulás, rajz, játék | Munkafüzet (minden órán), ceruza, bábok (minden órán) | A csoport hitbeli szintjének összetétele szerint az órához javasolt Illusztrált magyarázat és imádság megfelelően módosítható |
2. | ISTEN CSALÁDOT ADOTT NEKÜNK. SZÜLEINK GONDOSKOD-NAK RÓLUNK (2. lecke) | Isten gondoskodó szeretetének tudatosítása, amely szüleink szeretetén keresztül ér el hozzánk | – hála – életünk a családban: szeretetben, felelősséggel egymásért | Beszélgetés, egyéni feladatmegoldás, énektanulás, imádság | Szemléltető anyag képei, munkafüzet | Isten eredeti tervét mutatjuk be a családról és erősítjük azokat az elemeket, amelyek ezekből a gyermekek családjaiban megjelennek |
3. | A MENNYEI ATYA GONDOS-KODIK RÓLUNK. – A TEREMTETT VILÁG (3. lecke) | Isten gondoskodó szeretetének tudatosítása, amely a teremtett világon keresztül ér el hozzánk | Felkeltetni a teremtett világ szépsége és célszerűsége iránti csodálatot, a hála és dicséret lelkületét mindezekért Isten iránt | Beszélgetés, táblai munka: csoportosítás, táblai rajz, énektanulás, imádság | Képek, /diák | |
4. | A TEREMTŐ ISTEN MUNKA- TÁRSAINAK HÍV MINKET (4. lecke) | Isten alkotóképes-séggel ajándékozott meg minket | Az emberi munka méltósága és értéke | Beszélgetés, dramatizálás, egyéni feladatmegoldás,kézműveskedés, ének, imádság | Munkafüzet, só-liszt gyurma, az ismétléshez az előző óra képei | |
5. | ISTEN RÁNK BÍZTA A VILÁGOT (5. lecke) | A teremtett világ isten ajándéka, amelyre vigyáznunk kell | A világ javainak felelős használata | Beszélgetés, dramatizálás, rajz, ének, imádság | Szemléltető anyag képei, dramatizálás eszközei B változat: papírszívek | |
6. | SOKFÉLÉK VAGYUNK (7. lecke) | Minden ember egyedi és megismé-telhetetlen | Önelfogadás, adottságaink, tehetségeink pozitív értékelése, Isten szeretetének feltétel nélkülisége | Beszélgetés, vizuális felismerés, ének, imádság | Szemléltető anyag képei, kis tükrök |
- Szentjeink, Mindenszentek, Halottak napja
Kateketikai célok
Ismerje meg a gyermek Istennek az emberre vonatkozó teljes tervét, mely túlnyúlik e földi lét keretein: Isten az embert el nem múló, örök boldogságában kívánja részesíteni. Ezt a boldogságot a szeretet bontakoztatja ki bennünk. Kapjon a gyermek inspirációt a szeretetben való élet megvalósítására szentjeink példáján keresztül, akik imádságukkal is segítenek minket. Imádkozzon a gyermek bizalommal elhunyt szeretteiért, tudva, hogy Isten szeretete vár minden embert.
Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák
- A földi élet eseményeinek az örök élet távlatában való értelmezésére nevelés
- A szeretet mindennapos, apró cselekedetei értékének tudatosítása és gyakorlásuk segítése
- Pozitív példaképek állítása és példájuk alkalmazása saját életükre vonatkoztatva
- Tisztelet az elhunyt rokonok, családtagok, ősök felé
Témák, tartalmak
- Isten örök életre hív minket.
- Az örök élet szeretetben való élet Istennel és egymással.
- A szentek példaképeink és közbenjáróink.
- Szentjeink életének bemutatása, amely isten-és emberszeretetükre helyezi a hangsúlyt, kiemelve azt, hogy mi hogyan tehetünk hasonlóképp saját körülményeink között.
- Mindenszentek ünnepe, Halottak napja értelmének megismertetése.
- Elhunyt szeretteinkért való imádság, hogy ők is a szentek között lehessenek a mennyben.
Tartalom, célok | Fókusz | Tanulói tevékenységek | Eszközök | Megjegyzés | ||
7. | ISTEN ÖRÖK ÉLETET ADOTT NEKÜNK (9. lecke) | Minden-szentek ünnepe és Halottak Napja előkészítése – Isten örök terve az ember boldogsága | – Az örök élet a földi élet beteljesedése – Szentek közössége – Imádság az elhunytakért | Beszélgetés, mozgással kísért ének, rajz, imádság | Száraz falevelek, fehér terítő, kis csokor virág, feszület, mécsesek | Előre ismernünk kell a gyerekek védőszentjeit |
8. | SZENT MÁRTON ÜNNEPE (10. lecke) | Szt. Márton élete – a felebaráti szeretet példája | Segíts a környezetedben, akkor is, ha esetleg áldozattal jár! | Beszélgetés, képek sorba rendezése, mozgással kísért ének, dramatizálás, imádság | Szemléltető anyag képei, a dramatizáláshoz: játék-kard, nagyobb kendő | |
9. | ÁRPÁD – HÁZI SZENT ERZSÉBET, A SZOLGÁLÓ KIRÁLYLÁNY (11. lecke) | Szent Erzsébet élete az Isten-és emberek iránti szeretet példája | Osszuk meg, amink van, lelki és anyagi kincseinket is! | Dramatizálás, beszélgetés, rajzos egyéni feladat, énektanulás, imádság | Szemléltető anyag képei, jelmezek a dramatizáláshoz | |
10. | ÖSSZEFOG-LALÁS | A Teremtés és az ember végső célja témakörök összefog-lalása, egységben látása | Isten terve az emberrel: annak örök boldogsága | Javaslat: játékos vetélkedő, feladatlapok, imádság | Az előző órák képei, eszközei, újonnan összeállított feladatlapok |
- Karácsonyi ünnepkör
Kateketikai célok
Örömmel fogadja a gyermek a Názáreti Jézust mint Isten Fiát, akinek életén keresztül Isten egészen közel jött hozzánk. Segítse őt az adventi időszak, hogy testben-lélekben ráhangolódjon az ünnepre. Jézus hétköznapi életén keresztül fedezze fel, hogy az ő mindennapjaiban is jelen van Isten. Jézus gyermekkori engedelmességének példája erősítse az ő szülei iránti szerető engedelmességét.
Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák
- Mária engedelmességén keresztül az Isten iránti engedelmesség erősítése.
- Az ünnepre való tevékeny, tudatos készületre nevelés.
- Karácsony ünnepe igazi jelentésének mélyítése, tudatosítása a gyermekben – ezzel a méltó ünneplés megsegítése.
- Az öröm, a tisztelet és szeretet ébresztése a betlehemi Kisded iránt.
- A családi élet mindennapi feladataiban való részvételre való nevelés.
- A fogyasztói szemlélettel szemben az egyszerű életvitelre való nevelés.
Témák, tartalmak
- A Mennyei Atya elküldte hozzánk Fiát, Jézust, hogy még jobban megismerjük Őt.
- Jézus édesanyja Mária, aki engedelmesen és szeretettel fogadta Isten kérését. Mi is szeretettel készülünk karácsony ünnepére, akárcsak ő.
- Jézust minden emberért jött, nem csak saját népéhez
- Jézus valóságos ember – úgy nőtt fel Názáretben, mint a többi kisgyerek
- egyszerű körülmények között élt
- Józseftől és Máriától tanult imádkozni
- részt vett a család mindennapi tevékenységeiben
- engedelmeskedett a szüleinek
Lecke címe | Tartalom célok | Fókusz | Tanulói tevékenységek | Eszközök | Megjegyzés | |
11. | ADVENT – AZ ANGYALI ÜDVÖZLET (12. lecke) | Az ószövetségi nép, majd Mária várakozásá-nak, felidézése | Tevékeny előkészület Jézus születésének ünnepére | Beszélgetés, rajzos feladat, énektanulás, dramatizálás, imádság | Adventi koszorú, szemléltető anyag képei, esetleg diaképek, melléklet: adventi naptár | |
12. | SZENT MIKLÓS (13. lecke) | Szent Miklós és a cipész-mester története | Legyünk becsületesek! | Beszélgetés, kézműves: puttonykészítés, rajz, énektanulás, imádság | Adventi koszorú, szemléltető anyag képei, szaloncukor | |
13. | „A KIS JÉZUS MEGSZÜLE-TETT, ÖRVEND-JÜNK!” (14. lecke). | Jézus születése, a pásztorok köszöntése | A pásztorok engedelmessé-ge | Dramatizálás, énektanulás, rajz, imádság | Adventi koszorú, szemléltető anyag képei, esetleg diaképek, a dramatizálás kellékei | |
14. | KARÁ-CSONY – ÜNNEPI ÓRA (15. lecke) | A karácsony igazi értelme Jézus születésé-nek megünnep-lése | Az otthoni ünneplés megsegítése, az ünnep tartalmának elmélyítése | Kézműves: gyufabetlehem, játék, ének, imádság | Adventi koszorú, biztonságo-san körbeadható mécses, kézműves: melléklet, üres gyufásdobo-zok | |
15. | A NAPKELETI BÖLCSEK HÓDOLATA (16. lecke) | A napkeleti bölcsek hódolata | Jézus minden emberhez jött | Mozgással kísért ének, egyéni feladat, beszélgetés, imádság | Szemléltető anyag képei | |
16. | ISTEN AJÁNDÉKA: A VÍZ (17. lecke) | A víz és a szenteltvíz jelentősége az életünkben | Használjuk a szenteltvizet az Egyház szándéka szerint | Beszélgetés, rajzos feladat, énektanulás, imádság | Szenteltvíz, kis tálka, vízcsepp alakú karton vagy dekorgumi, a szemléltető anyag képei | |
17. | A NÁZÁRETI ÉVEK (18. lecke) | Jézus gyermek-kora | Jézus engedelmes-sége és egyszerűsége | Beszélgetés, rajzos feladat, játék, képek szétválogatása a táblánál | Képek gyerekekről, családokról, a Szentföldről, a szemléltető anyag képei, a játékhoz: tarsoly, fonal, kavicsok | |
18. | ÖSSZE-FOGLALÁS: A MEGTES-TESÜLÉS | Egységben látni a karácsonyi ünnepkör tartalmát, jelentőségét | Isten Fia emberré lett | Egyéni – és csoportmunka, ének, imádság |
- Jézus az emberek között
Kateketikai célok
Ismerje fel a gyermek, hogy az Úr Jézus tevékenyen jelen van az ő életében is, hasonlóképen, mint ahogy a tanítványokéban jelen volt. Kapjon bátorítást és inspirációt arra, hogy válaszoljon Jézus feléje is elhangzó hívására, mint az egykori tanítványok.
Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák
- A bizalomteli kapcsolat erősítése Jézussal: Jézus hatalmas és jó.
- Imádságra nevelés: Jézussal és Mennyei Atyjával kapcsolatban lehetünk az imádságon keresztül
- Jézus tanításának megfelelően a felebaráti szeretet erényének gyakorlása
Témák, tartalmak
- Jézus Isten Fia – az Ő Atyja a mennyei Atya
- Jézus a Mennyei Atya szeretetéről tanított.
- Jézus jóságával meg is mutatta, hogy mennyire szeret minket Isten.
- Jézus mindenki felé szeretettel fordult: szerette a betegeket, bajba jutottakat, idegeneket, …
- A Mennyei Atya szereti azokat is, akik rosszat tettek – minket is mindig szeret. (A tékozló fiú története)
- Jézus tanítványokat választott – minket is meghívott, hogy tanítványai legyünk.
- Jézus szeretete és segítsége megmutatkozik a bajban
- A keresztségünk révén Isten gyermekei leszünk, és meghívást kaptunk a tanítványságra.
- Jézus imádkozni tanít minket
- Az imádság I. – Isten szeretetére válaszolhatunk
- Az imádság II. – Istennek hálát adhatunk, kérhetjük segítségét, dicsérhetjük őt, bocsánatot kérhetünk, elmondhatunk neki mindent
Lecke címe | Tartalom célok | Fókusz | Tanulói tevékenységek | Eszközök | Megjegyzés | |
20. | AZ ÚR JÉZUS ÖRÖMHÍRT HOZOTT (19. lecke) | Jézus az Atya szeretetéről tanít – A tékozló fiú története | Isten feltétel nélkül szeret minket | Beszélgetés, énektanulás, egyéni rajzos feladat, imádság | Szemléltető anyag képei, mécses az imádsághoz | |
21. | AZ ÚR JÉZUS TANÍTVÁNYO-KAT VÁLASZT (20. lecke) | Az apostolok meghívása – a meghívás felénk is elhangzik! | Meghívás –válaszadás, a keresztség jelentősége | Beszélgetés, játék, énektanulás, rajzos feladat, énektanulás, imádság | „Meghívó”, szemléltető anyag képei, babzsák | |
22. | AZ ÚR JÉZUS LECSENDESÍTI A VIHART (21. lecke) | A vihar lecsendesítése- bizalommal fordulhatunk Jézushoz a bajban | Bizalomteljes segítségkérés, Jézus hatalma és segítőkészsége | Beszélgetés, dramatizálás, rajzos feladat, énektanulás, imádság | Kék/szürke műanyag-zsák csíkjai, szemléltető anyag képei | |
23. | AZ ÚR JÉZUS A SZAMARIAI ASSZONNYAL BESZÉLGET – AZ IMÁDSÁG (22. lecke) | Az imádság mint szomjúságunk csillapítása | Isten készsége az ember szükségleteinek betöltésére | Beszélgetés, imádság tanulása, rajzos feladat, énektanulás, imádság: kép-meditáció | Vízcsepp alakú karton/ dekorgumi, szemléltető anyag képei, képek patakról, folyóról, tengerről, esetleg hanganyag patakcsobo-gásról | |
24. | AZ ÚR JÉZUS MEGVÍGASZ-TALJA A SÍRÓKAT (23. lecke) | A naimi ifjú története – Jézus együtt-érzése | Együttérzés, vigasztalás a nehéz helyzetben | Beszélgetés, énektanulás, rajzos feladat imádság | Szemléltető anyag képei |
- Húsvéti ünnepkör
Kateketikai célok
Segítsük a gyermeket, hogy Jézus szenvedésén, halálán és feltámadásán keresztül megértse, nem a gonoszságé és a halálé az életben az utolsó szó. Isten szeretete legyőzte a halált. Éljen Jézus győzelmes szeretetének erejével és örömével a mindennapokban.
Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák
- Az áldozathozatal értékének bemutatása és életkornak megfelelő módon való gyakorlása: akit szeretünk, azért képesek vagyunk áldozatot hozni.
- Felelősségvállalás, elköteleződés: Isten országa személyes döntéseinken keresztül növekszik közöttünk.
- A hála és szeretet érzékének fejlesztése az iránt, aki áldozatot hoz értünk
- A szentmisén való értő részvételre nevelés
Témák, tartalmak
- Nem mindenki szerette Jézust. Voltak, akik irigykedtek rá és az életére törtek. Isten szeretetének ellene lehet mondani.
- Jézus a gonoszságra szeretettel válaszolt: szeretetből adta életét értünk.
- Jézus jósága legyőzte a halált és minden gonoszságot. Ezt jelenti az, hogy feltámadt.
- Jézus feltámadásának első tanúi az asszonyok, akik Jézus sírjánál jártak. Ők és az apostolok is találkoztak a feltámadt Úrral.
- Feltámadása óta Jézus mindannyiunkhoz közel van, láthatatlanul, de valóságosan.
- Ahhoz, hogy Jézusban higgyünk, nem a szemünk látására, hanem a szívünk nyitottságára van szükségünk.
- Jézus elküldte nekünk a Szentlelket, aki a szívünk mélyén segít minket, hogy Jézusnak tetsző életet éljünk.
Lecke címe | Tartalom célok | Fókusz | Tanulói tevékenységek | Eszközök | Megjegyzés | ||
25. | NAGYBÖJT KEZDŐDIK – A HAMU (24. lecke) | A nagyböjti idő értelme | Az örök kincsek értékeseb-bek a földi kincseknél | Beszélgetés, rajzos feladat, énektanulás, imádság, terepasztal készítés | Szemléltető anyag képei, hamu, a terepasztal-hoz: kavicsok, kis képek, kereszt | ||
26. | A JERUZSÁLE-MI BEVONULÁS: ISTEN ORSZÁGA KÖZTETEK VAN (25. lecke) | Jézus bevonul Jeruzsá-lembe, Jézus uralmának sajátossá- gai | Nyissuk meg a szívünket Jézus uralma előtt | Beszélgetés, dramatizálás, rajzos feladat, énektanulás, imádság | Kulcs, spárga, textildara-bok vagy papírszala-gok, barka/ lombos ágak, szemléltető anyag képei | ||
27. | AZ UTOLSÓ VACSORA (26. lecke) | Az utolsó vacsora eseményei | A szentmisén való értő részvétel, Jézus titokzatos jelenléte köztünk | Beszélgetés, énektanulás, dramatizálás, imádság, templomláto-gatás | Terítő, lepény/cipó, szőlőlé, poharak, papírtányérok, szalvéta, gyertya, nyakba akasztható karton az apostolok neveivel (Júdásé nem szerepel), szemléltető anyag képei | ||
28. | A KERESZT TITKA: A ROSSZAT CSAK JÓVAL LEHET LEGYŐZNI. (27. lecke) | Jézus szeretetből adta értünk az életét | Jézus szeretete erősebb minden rossznál | Beszélgetés, rajzos feladat, imádság | Szemléltető anyag képei, virágok/ papír szívek a gyerekek számának megfelelően | ||
29. | FELTÁMADT! JÉZUS ÉS TAMÁS (28 – 29. lecke) | Asszonyok a sírnál, Jézus megjelenik a tanítvá-nyoknak | Jézus feltámadt és mindörökké velünk marad. „Boldogok, akik nem látnak, mégis hisznek!” | Beszélgetés, Kézműves: a 8. sz. Szemléltető anyag képeiből, imádság tanulása, énektanulás, rajzos feladat | Szemléltető anyag képei, melléklet a kézműves-séghez, ragasztó, olló, húsvéti gyertya, esetleg zeneszerszá-mok az énekléshez | ||
30. | MENNYBE-MENETEL (30. lecke) | Jézus mennybe-menetele | A menny-ország a mi örök otthonunk | Beszélgetés, körjáték, rajzos feladat, énektanulás, ima | Szemléltető anyag képei, húsvéti gyertya | ||
31. | PÜNKÖSD (31. lecke) | Pünkösdi események | A Szentlélek átalakító ereje | Beszélgetés, énektanulás, rajzos feladat, ima | Szemlélte-téshez: cipó, agyagedény/bögre, vasból készült tárgy, szemléltető anyag képei, húsvéti gyertya | ||
32. | ÖSSZEFOG-LALÁS: JÉZUS MŰVE – A MEGVÁLTÁS MISZTÉRIUMA | Jézus nyilvános működése és a húsvéti ünnepkör összefog-lalása | Jézus szabadító, szeretetből fakadó tettei és ennek végső megnyilvá-nulása | Egyéni- és csoportmunka | |||
- Életünk az Egyházban
Kateketikai célok
Segítsük a gyermeket abban, hogy az Egyház életébe való bekapcsolódás által táplálja hitét, és életét ennek megfelelően alakítsa.
Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák
- Közösségi érzék
- Elfogadás
- Megbocsátás
- Tanúságtételre nevelés
- Imádság gyakorlása
Témák, tartalmak
- Jézus közösségbe gyűjt minket –ez az Egyház közössége, ahol ő köztünk van.
- Az Egyházban Mária különleges módon is példaképünk és közbenjárónk.
- Isten népe együtt imádkozik és megünnepli Jézus halálát és feltámadását – ez a szentmise.
- Isten családja Jézus szeretetéből él, és másoknak is továbbadja ezt a szeretetet.
Lecke címe | Tartalom célok | Fókusz | Tanulói tevékenységek | Eszközök | Megjegyzés | |
33. | ISTEN ÚJ NÉPE: „TI VAGYTOK A FÖLD SÓJA”, MÁRIA, A MI PÉLDAKÉ-PÜNK ÉS SEGÍTŐNK (32 –33. lecke) | Az Egyház létrejötte, Mária az Egyház kiemelkedő tagja, példa-képünk a szeretetben | Küldetésünk a világban, Mária példakép a hitben, erényekben és közbenjárónk | Beszélgetés, találós kérdések, rajzos feladat, ének, rajzos feladat, imádság, Kézműves: virág készítése | Só, pohár, víz, szemléltető anyag képei, kézműves: melléklet, olló, ragasztó | |
34. | A TEMPLOM, SZENTMISÉ-RE MEGYÜNK (35–36. lecke) | Közös ünneplés a szentmisén | Jézus velünk van az eucharisztikus ünneplésben | Beszélgetés, ének, ima, rajzos feladat, gesztusok gyakorlása | Képek: templomok, különböző épületek, Illusztráció az énekhez, szemléltető anyag képei | |
35. | ÉV VÉGI ÖSSZEFOG-LALÁS | Vissza-tekintés az egész éves anyagra | Jézus személye, aki az Atyáról tanít és közösségbe gyűjt minket | Egyéni és csoportmunka, beszélgetés, ének, imádság | Képek, az ismétléshez: egyéni –és csoportmun-ka eszközei | |
36. | VELETEK VAGYOK MINDEN NAP” (37. lecke) | Kitekintés a nyárra | Jézus velünk van a nyári szünetben is | Beszélgetés, játék, ének, imádság, rajzos feladat | Kis képek és virágok a gyerekek létszáma szerint, C változat: az év során használt képek, „oklevelek” | Ha az év végi összefog-lalást ezen az órán szeretnénk megtenni, akkor az Egyházról és a Máriáról szóló órákat külön vehetjük. |