Székács Miklós logo

1. o. Tanmenet – Isten szeret engem!

Tanmenet az Isten szeret engem! című, 5-7 éves gyermekek hitre neveléséhez készült munkafüzet+melléklethez

Az alábbi tanmenet az Isten szeret engem! Munkafüzet 5 – 7 éves gyerekek hitre neveléséhez című munkafüzet+ melléklethez készült. A Munkafüzethez és mellékletéhez Tanári kézikönyv és a mintegy száz színes képet tartalmazó Szemléltető csomag tartozik.

A tanmenet témakörökre osztva mutatja be az év anyagát. Minden témakörön belül megtalálható az adott témakör fő kateketikai célkitűzése, azok a nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák, amik a tárgyalt anyagrészhez kapcsolódnak. Ezeket követi táblázatba szedve az egyes leckék felsorolása. A táblázat az óra címét, tartalmát, fókuszát, a tanulói tevékenységeket, szükséges eszközöket és esetenként az órához szükséges megjegyzést tartalmazza.
Tanmenet letöltése

  1. Áttekintő táblázat

Órakeret:36

Bevezető órák1 óra
Teremtés témakör5 óra
Szentek, Mindenszentek, Halottak Napja4 óra
Karácsonyi ünnepkör6 óra
Jézus az emberek között6 óra
Húsvéti ünnepkör7 óra
Életünk az Egyházban3 óra
Összefoglalás4 óra
  1. Témakörök
  2. Teremtés

Kateketikai célok

Fedezze fel a gyermek, hogy élete Isten ajándéka. Isten szerető gondoskodása veszi őt körül családján, környezetének tagjain és a teremtett világon keresztül. Örömmel fedezze fel a teremtett világ csodáit, saját képességeit, adományait, amikkel Isten bőkezűen megajándékozta.

Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák

  • Az Isten iránti hála és bizalom felkeltése, megerősítése a gondoskodás megtapasztalásáért az embereken és a teremtett világon keresztül.
  • Isten iránti csodálat és bizalom erősítése a teremtett világ célszerűségéért, szépségéért, jóságáért.
  • A tisztelet és szeretet erősítése azon személyek felé, akik a gyermeket szeretetükkel és gondoskodásukkal veszik körül.
  • A gyermek helyes énképének alakítása.

o értékesség tudatának erősítése azáltal, hogy önmagát

  • mint Isten képmását ismeri meg,
  • akinek boldogságáért Isten ezt a világot teremtette
  • s aki képes ezt a szeretetet viszonozni is
  • akinek képességei, tehetségei ajándékká válnak mások számára

o felelősségérzetének erősítése, azáltal, hogy tudatosítjuk

  • képességei használatában, döntéseiben felelősséggel bír: képességei arra szolgálnak, hogy idővel minél önállóbban döntsön a jó mellett
  • Isten részt adott neki is a világ iránti felelősségből à környezettudatos életmódra nevelés
  • Társai felé az elfogadás, tisztelet erősítése mint olyanok felé, akik Istennek hasonlóképp kedves gyermekei.
  • Az öröm erősítése Isten szeretetének, önmaga értékének, az őt körülvevő személyek gondoskodásának egyre jobb megértésén keresztül.
  • A fentieknek megfelelő életvitelre való nevelés: a szeretet, bizalom, öröm és tisztelet kifejezése Isten, szülei, társai és környezete iránt, életkorának megfelelő formában.

Témák, tartalmak

  • Minden létező forrása, teremtő atyja Isten
  • Minden jó Istentől származik
  • Isten mindent szeretetből teremtett, azért, hogy éljen
  • Isten boldogságra teremtett bennünket, mert szeret minket
  • Isten gondoskodik rólunk
  • Isten nekünk, embereknek adta a világot – ez ajándék és felelősség is egyben
  • Képességeinket arra kaptuk, hogy jót tegyünk velük
  • Isten munkatársainak hív minket I. –Az emberi munka értéke
  • Isten munkatársainak hív minket II. – Éljünk szeretetben!
  • Mivel minden ember Isten teremtménye, testvérei vagyunk egymásnak – nemzettől, kultúrától, különféle adottságainktól függetlenül
 Lecke címeTartalom, célokFókuszTanulói tevékenységekEszközökMegjegyzés
1.A MENNYEI ATYA CSALÁDJÁ-HOZ TARTOZUNK (1. lecke)Ismerkedés egymással, a tantárggyal, Isten nagy családja fogalmának bevezetése– Kapcsolat-építés, tájékozódás: rátekintés az évre, munka-eszközök megismerése,keretek, szabályok lefektetése

– Isten mint Atya

Beszélgetés, énektanulás, rajz, játékMunkafüzet (minden órán), ceruza, bábok (minden órán)A csoport hitbeli szintjének összetétele szerint az órához javasolt Illusztrált magyarázat és imádság megfelelően módosítható
2.ISTEN CSALÁDOT ADOTT NEKÜNK. SZÜLEINK GONDOSKOD-NAK RÓLUNK (2. lecke)Isten gondoskodó szeretetének tudatosítása, amely szüleink szeretetén keresztül ér el hozzánk– hála

– életünk a családban: szeretetben, felelősséggel egymásért

Beszélgetés, egyéni feladatmegoldás, énektanulás, imádságSzemléltető anyag képei, munkafüzetIsten eredeti tervét mutatjuk be a családról és erősítjük azokat az elemeket, amelyek ezekből a gyermekek családjaiban megjelennek
3.A MENNYEI ATYA GONDOS-KODIK RÓLUNK. – A TEREMTETT VILÁG (3. lecke)Isten gondoskodó szeretetének tudatosítása, amely a teremtett világon keresztül ér el hozzánkFelkeltetni a teremtett világ szépsége és célszerűsége iránti csodálatot, a hála és dicséret lelkületét mindezekért Isten irántBeszélgetés, táblai munka: csoportosítás, táblai rajz, énektanulás, imádságKépek, /diák 
4.A TEREMTŐ ISTEN MUNKA- TÁRSAINAK HÍV MINKET (4. lecke)Isten alkotóképes-séggel ajándékozott meg minketAz emberi munka méltósága és értékeBeszélgetés, dramatizálás, egyéni feladatmegoldás,kézműveskedés, ének, imádságMunkafüzet, só-liszt gyurma,

az ismétléshez az előző óra képei

 
5.ISTEN RÁNK BÍZTA A VILÁGOT (5. lecke)A teremtett világ isten ajándéka, amelyre vigyáznunk kellA világ javainak felelős használataBeszélgetés, dramatizálás, rajz, ének, imádságSzemléltető anyag képei, dramatizálás eszközei

B változat: papírszívek

 
6.SOKFÉLÉK VAGYUNK (7. lecke)Minden ember egyedi és megismé-telhetetlenÖnelfogadás, adottságaink, tehetségeink pozitív értékelése, Isten szeretetének feltétel nélküliségeBeszélgetés, vizuális felismerés, ének, imádságSzemléltető anyag képei, kis tükrök 
  1. Szentjeink, Mindenszentek, Halottak napja

Kateketikai célok

Ismerje meg a gyermek Istennek az emberre vonatkozó teljes tervét, mely túlnyúlik e földi lét keretein: Isten az embert el nem múló, örök boldogságában kívánja részesíteni. Ezt a boldogságot a szeretet bontakoztatja ki bennünk. Kapjon a gyermek inspirációt a szeretetben való élet megvalósítására szentjeink példáján keresztül, akik imádságukkal is segítenek minket. Imádkozzon a gyermek bizalommal elhunyt szeretteiért, tudva, hogy Isten szeretete vár minden embert.

Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák

  • A földi élet eseményeinek az örök élet távlatában való értelmezésére nevelés
  • A szeretet mindennapos, apró cselekedetei értékének tudatosítása és gyakorlásuk segítése
  • Pozitív példaképek állítása és példájuk alkalmazása saját életükre vonatkoztatva
  • Tisztelet az elhunyt rokonok, családtagok, ősök felé

Témák, tartalmak

  • Isten örök életre hív minket.
  • Az örök élet szeretetben való élet Istennel és egymással.
  • A szentek példaképeink és közbenjáróink.
  • Szentjeink életének bemutatása, amely isten-és emberszeretetükre helyezi a hangsúlyt, kiemelve azt, hogy mi hogyan tehetünk hasonlóképp saját körülményeink között.
  • Mindenszentek ünnepe, Halottak napja értelmének megismertetése.
  • Elhunyt szeretteinkért való imádság, hogy ők is a szentek között lehessenek a mennyben.
  Tartalom, célokFókuszTanulói tevékenységekEszközökMegjegyzés
7.ISTEN ÖRÖK ÉLETET ADOTT NEKÜNK (9. lecke)Minden-szentek ünnepe és Halottak Napja előkészítése – Isten örök terve az ember boldogsága– Az örök élet a földi élet beteljesedése

– Szentek közössége

– Imádság az elhunytakért

Beszélgetés, mozgással kísért ének, rajz, imádságSzáraz falevelek, fehér terítő, kis csokor virág, feszület, mécsesekElőre ismernünk kell a gyerekek védőszentjeit
8.SZENT MÁRTON ÜNNEPE (10. lecke)Szt. Márton élete – a felebaráti szeretet példájaSegíts a környezetedben, akkor is, ha esetleg áldozattal jár!Beszélgetés, képek sorba rendezése, mozgással kísért ének, dramatizálás, imádságSzemléltető anyag képei, a dramatizáláshoz: játék-kard, nagyobb kendő 
9.ÁRPÁD – HÁZI SZENT ERZSÉBET, A SZOLGÁLÓ KIRÁLYLÁNY (11. lecke)Szent Erzsébet élete az Isten-és emberek iránti szeretet példájaOsszuk meg, amink van, lelki és anyagi kincseinket is!Dramatizálás, beszélgetés, rajzos egyéni feladat, énektanulás, imádságSzemléltető anyag képei, jelmezek a dramatizáláshoz 
10.ÖSSZEFOG-LALÁSA Teremtés és az ember végső célja témakörök összefog-lalása, egységben látásaIsten terve az emberrel: annak örök boldogságaJavaslat: játékos vetélkedő, feladatlapok, imádságAz előző órák képei, eszközei, újonnan összeállított feladatlapok 
  1. Karácsonyi ünnepkör

Kateketikai célok

Örömmel fogadja a gyermek a Názáreti Jézust mint Isten Fiát, akinek életén keresztül Isten egészen közel jött hozzánk. Segítse őt az adventi időszak, hogy testben-lélekben ráhangolódjon az ünnepre. Jézus hétköznapi életén keresztül fedezze fel, hogy az ő mindennapjaiban is jelen van Isten. Jézus gyermekkori engedelmességének példája erősítse az ő szülei iránti szerető engedelmességét.

Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák

  • Mária engedelmességén keresztül az Isten iránti engedelmesség erősítése.
  • Az ünnepre való tevékeny, tudatos készületre nevelés.
  • Karácsony ünnepe igazi jelentésének mélyítése, tudatosítása a gyermekben – ezzel a méltó ünneplés megsegítése.
  • Az öröm, a tisztelet és szeretet ébresztése a betlehemi Kisded iránt.
  • A családi élet mindennapi feladataiban való részvételre való nevelés.
  • A fogyasztói szemlélettel szemben az egyszerű életvitelre való nevelés.

Témák, tartalmak

  • A Mennyei Atya elküldte hozzánk Fiát, Jézust, hogy még jobban megismerjük Őt.
  • Jézus édesanyja Mária, aki engedelmesen és szeretettel fogadta Isten kérését. Mi is szeretettel készülünk karácsony ünnepére, akárcsak ő.
  • Jézust minden emberért jött, nem csak saját népéhez
  • Jézus valóságos ember – úgy nőtt fel Názáretben, mint a többi kisgyerek
  • egyszerű körülmények között élt
  • Józseftől és Máriától tanult imádkozni
  • részt vett a család mindennapi tevékenységeiben
  • engedelmeskedett a szüleinek
 Lecke címeTartalom célokFókuszTanulói tevékenységekEszközökMegjegyzés
11.ADVENT – AZ ANGYALI ÜDVÖZLET (12. lecke)Az ószövetségi nép, majd Mária várakozásá-nak, felidézéseTevékeny előkészület Jézus születésének ünnepéreBeszélgetés, rajzos feladat, énektanulás, dramatizálás, imádságAdventi koszorú, szemléltető anyag képei, esetleg diaképek, melléklet: adventi naptár 
12.SZENT MIKLÓS (13. lecke)Szent Miklós és a cipész-mester történeteLegyünk becsületesek!Beszélgetés, kézműves: puttonykészítés, rajz, énektanulás, imádságAdventi koszorú, szemléltető anyag képei, szaloncukor 
13.„A KIS JÉZUS MEGSZÜLE-TETT, ÖRVEND-JÜNK!” (14. lecke).Jézus születése, a pásztorok köszöntéseA pásztorok engedelmessé-geDramatizálás, énektanulás, rajz, imádságAdventi koszorú, szemléltető anyag képei, esetleg diaképek, a dramatizálás kellékei 
14.KARÁ-CSONY – ÜNNEPI ÓRA (15. lecke)A karácsony igazi értelme Jézus születésé-nek megünnep-léseAz otthoni ünneplés megsegítése, az ünnep tartalmának elmélyítéseKézműves: gyufabetlehem, játék, ének, imádságAdventi koszorú, biztonságo-san körbeadható mécses, kézműves: melléklet, üres gyufásdobo-zok 
15.A NAPKELETI BÖLCSEK HÓDOLATA (16. lecke)A napkeleti bölcsek hódolataJézus minden emberhez jöttMozgással kísért ének, egyéni feladat, beszélgetés, imádságSzemléltető anyag képei 
16.ISTEN AJÁNDÉKA: A VÍZ (17. lecke)A víz és a szenteltvíz jelentősége az életünkbenHasználjuk a szenteltvizet az Egyház szándéka szerintBeszélgetés, rajzos feladat, énektanulás, imádságSzenteltvíz, kis tálka, vízcsepp alakú karton vagy dekorgumi, a szemléltető anyag képei 
17.A NÁZÁRETI ÉVEK (18. lecke)Jézus gyermek-koraJézus engedelmes-sége és egyszerűségeBeszélgetés, rajzos feladat, játék, képek szétválogatása a táblánálKépek gyerekekről, családokról, a Szentföldről, a szemléltető anyag képei, a játékhoz: tarsoly, fonal, kavicsok 
18.ÖSSZE-FOGLALÁS: A MEGTES-TESÜLÉSEgységben látni a karácsonyi ünnepkör tartalmát, jelentőségétIsten Fia emberré lettEgyéni – és csoportmunka, ének, imádság  
  1. Jézus az emberek között

Kateketikai célok

Ismerje fel a gyermek, hogy az Úr Jézus tevékenyen jelen van az ő életében is, hasonlóképen, mint ahogy a tanítványokéban jelen volt. Kapjon bátorítást és inspirációt arra, hogy válaszoljon Jézus feléje is elhangzó hívására, mint az egykori tanítványok.

Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák

  • A bizalomteli kapcsolat erősítése Jézussal: Jézus hatalmas és jó.
  • Imádságra nevelés: Jézussal és Mennyei Atyjával kapcsolatban lehetünk az imádságon keresztül
  • Jézus tanításának megfelelően a felebaráti szeretet erényének gyakorlása

Témák, tartalmak

  • Jézus Isten Fia – az Ő Atyja a mennyei Atya
  • Jézus a Mennyei Atya szeretetéről tanított.
  • Jézus jóságával meg is mutatta, hogy mennyire szeret minket Isten.
  • Jézus mindenki felé szeretettel fordult: szerette a betegeket, bajba jutottakat, idegeneket, …
  • A Mennyei Atya szereti azokat is, akik rosszat tettek – minket is mindig szeret. (A tékozló fiú története)
  • Jézus tanítványokat választott – minket is meghívott, hogy tanítványai legyünk.
  • Jézus szeretete és segítsége megmutatkozik a bajban
  • A keresztségünk révén Isten gyermekei leszünk, és meghívást kaptunk a tanítványságra.
  • Jézus imádkozni tanít minket
  • Az imádság I. – Isten szeretetére válaszolhatunk
  • Az imádság II. – Istennek hálát adhatunk, kérhetjük segítségét, dicsérhetjük őt, bocsánatot kérhetünk, elmondhatunk neki mindent
 Lecke címeTartalom célokFókuszTanulói tevékenységekEszközökMegjegyzés
20.AZ ÚR JÉZUS ÖRÖMHÍRT HOZOTT (19. lecke)Jézus az Atya szeretetéről tanít – A tékozló fiú történeteIsten feltétel nélkül szeret minketBeszélgetés, énektanulás, egyéni rajzos feladat, imádságSzemléltető anyag képei, mécses az imádsághoz 
21.AZ ÚR JÉZUS TANÍTVÁNYO-KAT VÁLASZT (20. lecke)Az apostolok meghívása – a meghívás felénk is elhangzik!Meghívás –válaszadás, a keresztség jelentőségeBeszélgetés, játék, énektanulás, rajzos feladat, énektanulás, imádság„Meghívó”, szemléltető anyag képei, babzsák 
22.AZ ÚR JÉZUS LECSENDESÍTI A VIHART (21. lecke)A vihar lecsendesítése- bizalommal fordulhatunk Jézushoz a bajbanBizalomteljes segítségkérés, Jézus hatalma és segítőkészségeBeszélgetés, dramatizálás, rajzos feladat, énektanulás, imádságKék/szürke műanyag-zsák csíkjai, szemléltető anyag képei 
23.AZ ÚR JÉZUS A SZAMARIAI ASSZONNYAL BESZÉLGET – AZ IMÁDSÁG (22. lecke)Az imádság mint szomjúságunk csillapításaIsten készsége az ember szükségleteinek betöltéséreBeszélgetés, imádság tanulása, rajzos feladat, énektanulás, imádság: kép-meditációVízcsepp alakú karton/ dekorgumi, szemléltető anyag képei, képek patakról, folyóról, tengerről, esetleg hanganyag patakcsobo-gásról 
24.AZ ÚR JÉZUS MEGVÍGASZ-TALJA A SÍRÓKAT (23. lecke)A naimi ifjú története – Jézus együtt-érzéseEgyüttérzés, vigasztalás a nehéz helyzetbenBeszélgetés, énektanulás, rajzos feladat imádságSzemléltető anyag képei 
  1. Húsvéti ünnepkör

Kateketikai célok

Segítsük a gyermeket, hogy Jézus szenvedésén, halálán és feltámadásán keresztül megértse, nem a gonoszságé és a halálé az életben az utolsó szó. Isten szeretete legyőzte a halált. Éljen Jézus győzelmes szeretetének erejével és örömével a mindennapokban.

Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák

  • Az áldozathozatal értékének bemutatása és életkornak megfelelő módon való gyakorlása: akit szeretünk, azért képesek vagyunk áldozatot hozni.
  • Felelősségvállalás, elköteleződés: Isten országa személyes döntéseinken keresztül növekszik közöttünk.
  • A hála és szeretet érzékének fejlesztése az iránt, aki áldozatot hoz értünk
  • A szentmisén való értő részvételre nevelés

Témák, tartalmak

  • Nem mindenki szerette Jézust. Voltak, akik irigykedtek rá és az életére törtek. Isten szeretetének ellene lehet mondani.
  • Jézus a gonoszságra szeretettel válaszolt: szeretetből adta életét értünk.
  • Jézus jósága legyőzte a halált és minden gonoszságot. Ezt jelenti az, hogy feltámadt.
  • Jézus feltámadásának első tanúi az asszonyok, akik Jézus sírjánál jártak. Ők és az apostolok is találkoztak a feltámadt Úrral.
  • Feltámadása óta Jézus mindannyiunkhoz közel van, láthatatlanul, de valóságosan.
  • Ahhoz, hogy Jézusban higgyünk, nem a szemünk látására, hanem a szívünk nyitottságára van szükségünk.
  • Jézus elküldte nekünk a Szentlelket, aki a szívünk mélyén segít minket, hogy Jézusnak tetsző életet éljünk.
 Lecke címeTartalom célokFókuszTanulói tevékenységekEszközökMegjegyzés
25.NAGYBÖJT KEZDŐDIK – A HAMU (24. lecke)A nagyböjti idő értelmeAz örök kincsek értékeseb-bek a földi kincseknélBeszélgetés, rajzos feladat, énektanulás, imádság, terepasztal készítésSzemléltető anyag képei, hamu, a terepasztal-hoz: kavicsok, kis képek, kereszt 
26.A JERUZSÁLE-MI BEVONULÁS: ISTEN ORSZÁGA KÖZTETEK VAN (25. lecke)Jézus bevonul Jeruzsá-lembe, Jézus uralmának sajátossá- gaiNyissuk meg a szívünket Jézus uralma előttBeszélgetés, dramatizálás, rajzos feladat, énektanulás, imádságKulcs, spárga, textildara-bok vagy papírszala-gok, barka/ lombos ágak, szemléltető anyag képei 
27.AZ UTOLSÓ VACSORA (26. lecke)Az utolsó vacsora eseményeiA szentmisén való értő részvétel, Jézus titokzatos jelenléte köztünkBeszélgetés, énektanulás, dramatizálás, imádság, templomláto-gatásTerítő, lepény/cipó, szőlőlé, poharak, papírtányérok, szalvéta, gyertya, nyakba akasztható karton az apostolok neveivel (Júdásé nem szerepel), szemléltető anyag képei 
28.A KERESZT TITKA: A ROSSZAT CSAK JÓVAL LEHET LEGYŐZNI. (27. lecke)Jézus szeretetből adta értünk az életétJézus szeretete erősebb minden rossználBeszélgetés, rajzos feladat, imádságSzemléltető anyag képei, virágok/ papír szívek a gyerekek számának megfelelően 
29.FELTÁMADT!

JÉZUS ÉS TAMÁS

(28 – 29. lecke)

Asszonyok a sírnál, Jézus megjelenik a tanítvá-nyoknakJézus feltámadt és mindörökké velünk marad.

„Boldogok, akik nem látnak, mégis hisznek!”

Beszélgetés, Kézműves: a 8. sz. Szemléltető anyag képeiből, imádság tanulása, énektanulás, rajzos feladatSzemléltető anyag képei, melléklet a kézműves-séghez, ragasztó, olló, húsvéti gyertya, esetleg zeneszerszá-mok az énekléshez 
30.MENNYBE-MENETEL (30. lecke)Jézus mennybe-meneteleA menny-ország a mi örök otthonunkBeszélgetés, körjáték, rajzos feladat, énektanulás, imaSzemléltető anyag képei, húsvéti gyertya 
31.PÜNKÖSD (31. lecke)Pünkösdi eseményekA Szentlélek átalakító erejeBeszélgetés, énektanulás, rajzos feladat, imaSzemlélte-téshez: cipó, agyagedény/bögre,  vasból készült tárgy, szemléltető anyag képei, húsvéti gyertya 
32.ÖSSZEFOG-LALÁS:

JÉZUS MŰVE – A MEGVÁLTÁS MISZTÉRIUMA

Jézus nyilvános működése és a húsvéti ünnepkör összefog-lalásaJézus szabadító, szeretetből fakadó tettei és ennek végső megnyilvá-nulásaEgyéni- és csoportmunka  
        
  1. Életünk az Egyházban

Kateketikai célok

Segítsük a gyermeket abban, hogy az Egyház életébe való bekapcsolódás által táplálja hitét, és életét ennek megfelelően alakítsa.

Nevelési célok, fejlesztendő kompetenciák

  • Közösségi érzék
  • Elfogadás
  • Megbocsátás
  • Tanúságtételre nevelés
  • Imádság gyakorlása

Témák, tartalmak

  • Jézus közösségbe gyűjt minket –ez az Egyház közössége, ahol ő köztünk van.
  • Az Egyházban Mária különleges módon is példaképünk és közbenjárónk.
  • Isten népe együtt imádkozik és megünnepli Jézus halálát és feltámadását – ez a szentmise.
  • Isten családja Jézus szeretetéből él, és másoknak is továbbadja ezt a szeretetet.
 Lecke címeTartalom célokFókuszTanulói tevékenységekEszközökMegjegyzés
33.ISTEN ÚJ NÉPE: „TI VAGYTOK A FÖLD SÓJA”,

MÁRIA, A MI PÉLDAKÉ-PÜNK ÉS SEGÍTŐNK

(32 –33. lecke)

Az Egyház létrejötte, Mária az Egyház kiemelkedő tagja, példa-képünk a szeretetbenKüldetésünk a világban, Mária példakép a hitben, erényekben és közbenjárónkBeszélgetés, találós kérdések, rajzos feladat, ének, rajzos feladat, imádság,

Kézműves: virág készítése

Só, pohár, víz, szemléltető anyag képei, kézműves: melléklet, olló, ragasztó 
34.A TEMPLOM, SZENTMISÉ-RE MEGYÜNK (35–36. lecke)Közös ünneplés a szentmisénJézus velünk van az eucharisztikus ünneplésbenBeszélgetés, ének, ima, rajzos feladat, gesztusok gyakorlásaKépek: templomok, különböző épületek, Illusztráció az énekhez, szemléltető anyag képei 
35.ÉV VÉGI ÖSSZEFOG-LALÁSVissza-tekintés az egész éves anyagraJézus személye, aki az Atyáról tanít és közösségbe gyűjt minketEgyéni és csoportmunka, beszélgetés, ének, imádságKépek, az ismétléshez: egyéni –és csoportmun-ka eszközei 
36.VELETEK VAGYOK MINDEN NAP” (37. lecke)Kitekintés a nyárraJézus velünk van a nyári szünetben isBeszélgetés, játék, ének, imádság, rajzos feladatKis képek és virágok a gyerekek létszáma szerint, C változat: az év során használt képek, „oklevelek”Ha az év végi összefog-lalást ezen az órán szeretnénk megtenni, akkor az Egyházról és a Máriáról szóló órákat külön vehetjük.